#earthdayeveryday

Ma van a Föld napja🌍

Mostanában egyre többször eltűnődök azon, hogy hogyan tudnám csökkenteni az ökológiai lábnyomomat úgy, hogy az tartható legyen a mindennapokban is. 
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az életem minden pillanatában tudnék úgy élni, hogy semmi környezetszennyező lépés ne legyen a napjaimban, és nem akarok álszent lenni, de tudatosan egyre inkább próbálok minden megtenni, amivel egy kicsit is hozzájárulhatok a fenntarthatósághoz. 



Amit jelenleg teszek:
- Hosszú ideje vászontáskát használok vásárláshoz. Amellett, hogy a vászontáskák elég masszívak, vannak nagyon divatosak, és szépek is, vagy olyan felirattal ellátott darabok, amivel önmagunkat is ki tudjuk fejezni. 

- Piacozáshoz vettem egy fonott kosarat, illetve hálós zsákokat a zöldségeknek, gyümölcsöknek. Én kifejezetten szeretek piacra járni, ha nincsen halaszthatatlan dolgom, akkor kihagyhatatlan a szombat reggeleken, és van ennek egy hangulata is. Arról nem is beszélve, hogy sokan árulják a saját két kezükkel termesztett friss zöldséget, gyümölcsöt. Kisvárosban élünk, így nálunk már megszokott, hogy melyik nénitől vesszük meg például a spenótot, vagy melyik bácsitól a paradicsom palántát. 





- Kiskertet gondozok, ezzel csökkentve a műanyag csomagolású termékek felhasználását. Számomra rendkívül fontos az, hogy tudjam, mi az amit megeszek. Az egészségünk a legfontosabb, nem mindegy, hogy milyen vegyi anyagokat viszünk be akár a szervezetünkbe, ezért döntöttem úgy, hogy amit tudok, azt saját magam termesztem meg. Egyfajta öröm és büszkeség is, mikor a saját magam által gondozott paradicsom kerül az asztalra, ráadásul egy csoda az, amikor egy magból egy teljesen új élet jön létre. 






- Újrahasznosítok. Szörpös/befőttes üvegek felhasználhatóak különböző élelmiszerek, folyadékok tárolására. Szerintem nagyon esztétikus, ha a konyhában a különböző élelmiszerek csatos üvegben, vagy formás kis üvegekben vannak tárolva, és nagy divatja is van most ennek a fajta tárolási módszernek.

- Nagyon ritkán járok fast fashion üzletekbe. Másodkézből is lehet szuper kincseket találni, amiről egyre több posztot is lehet látni a különböző közösségi oldalakon. Az a véleményem, hogy sokan cikinek találták, és találják ma is a turkálóban való vásárlást, de azért ma már egyre többen "felvállalják" úgy mond, ami szerintem egy nagyon jó dolog. 

- Egyre kevesebb húst próbálok fogyasztani. 
Tudtátok, hogy a jelenlegi élelmiszer-fogyasztási szokásaink az üvegházhatású gáz kibocsátásának igen nagy százalékáért felelős, és 2050-re legalább a felére kellene csökkenteni a hús és tejtermék fogyasztásunkat? Amellett, hogy a húsipar borzasztó nagy mennyiségű energiát és vizet igényel, felelős a metán jelentős részéért is, ami a légkörbe kerül. 
Növényi ételek fogyasztásával rengeteg rostot tudunk bevinni a szervezetünkbe, és az egészségünkre is jó hatással van, hiszen például a koleszterinszintet a húsmentes étrend rendkívül pozitívan képes befolyásolni. 
Én személy szerin a diétás étrendemet is húsmentesen alakítottam ki, és sokkal jobban éreztem magam mint fizikálisan, mint lelkileg. Kevésbé fáradtam el a nap végére, ami által a testmozgást is sokkal jobban bírtam, és a bőrömre is jó hatással volt ez az időszak. 
Már heti egy húsmentes nap is hozzájárul ahhoz, hogy csökkenteni tudjuk az ökológiai lábnyomunkat. 
Ahogy Armstrong mondta: "Kis lépés az embernek, hatalmas ugrás az emberiségnek."

Ti hogyan próbáltok tenni a környezetért?
Írjátok meg kommentben ezzel tippet adva nekem, és másoknak. 


Megjegyzések

  1. Mi is vászontáskát, bevásárló kosarat-szatyort szoktunk vinni magunkkal amikor vásárolni vagy piacozni megyünk a párommal. Bár vannak műanyagból készült dobozaink, de nem dobom ki őket amíg semmi bajuk és tudom is őket használni. Ha veszünk is fagyis dobozt, azt sem dobom el, hanem az ételek tárolására szerintem nagyon praktikus, akár rizst is lehet benne tárolni vagy ha valaki kreatív akkor új dolgokat is tud belőle varázsolni, pl ültetni benne növényeket, virágokat, esetleg vázaként vagy szappantartóként-virágvázaként is alkalmasak. No, meg ceruza tartóként is jó szerintem. :) Csak tény, hogy a pinteresen rá keress az ember, akkor máris jó pofákat tudunk egyes műanyagokból varázsolni, mint szelektíven végezné vagy esetleg a szemetesben.

    Mi is egészségesen étkezünk, oda figyelünk a vízfogyasztásra is és igyekszünk nem annyi hús enni, de ebben nem vagyunk még közel sem tökéletesek. De több zöldséget, gyümölcsöt és rost viszünk már be a párommal. :)

    Most kipróbáljuk a Mikrozöld nevelését-fogyasztását is, eddig bevált nekünk is. :)

    Ruha-cipő dologhoz annyit, hogy hál istennek egyikünk se szokott sűrűn vásárolni, csak akkor ha nagyon muszáj. A turi dolgokat sose ítéltem el, mert tény hogy lehet jó cuccokat kifogni, illetve ha neked éppen nem kell a ruha mert nem fogod hordani már akkor ugye el lehet ezeket is adni Jó áron másoknak vagy esetleg csere-bere. :) Én amondó is vagyok, hogy ha egy ruhába nem férünk mondjuk bele, akkor érdemesebb megfontolni, hogy ha lefogyunk akkor is fogjuk hordani? Szóval igen... Érdemes ezeket meggondolni, átgondolni mielőtt az ember megszabadulna tőle. Na meg, oda kéne figyelni hogy egy-egy ruhát Valóban! Viselni fogjuk-e vagy csak ihletből megveszük és mert tetszik? 😅 Szerencsére én erről rég leszoktam. :')

    Cipőt pedig addig hordok míg majdnem tönkre nem megy xD

    Köszönöm szépen a bejegyzésedet, jó volt olvasni😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a jégrémes dobozokat tényleg sokféleképpen lehet hasznosítani.
      Sajnos én is sok olyan ruhát megvettem annp, amit egyáltalán nem hordtam utána, viszont mindig beviszem olyan helyekre, ahol rászoruló személyeknek oda lehet adni, ezzel segíteni is lehet másokon.
      Örülök, hogy tetszett 😍

      Törlés
  2. Mi is igyekszünk itthon figyelni a dolgokra: főképp a szelektív hulladékgyűjtésre, komposztálásra, adott tárgyak újrahasznosítása, illetve a vászon táska nálam évek óta nagyon bevált dolog lett, őszintén imádom is. Mióta ismét falun lakunk kertet is rendezünk, ami nekem nem volt újdonság, mert amíg nem költöztem a fővárosba addig is mindig, minden évben volt veteményünk. Most is igyekszünk itthon megtermelni sok mindent, amire szükség lehet. :) Gyakran szedem a szemetet is a környékünkön, mert sokan nem bírják kukába dobni a "rakétás" üveget, stb zacskókat egyebeket. Úgyhogy próbálok erre is odafigyelni.
    Köszönöm a posztot, jó volt olvasni, mert szerintem fontos lenne az embereknek ezt tudatosítani, mennyire tönkretesszük magunk körül a környezetet, a Földet. Óvni és védeni kellene :)

    VálaszTörlés
  3. Szuper és hasznos bejegyzés lett! 🥰 Én vászontáskát használok, szelektíven gyűjtöm a szemetet, illetve túrkálóban is szoktam vásárolni. ☺️

    VálaszTörlés
  4. Nagyon hasznos bejegyzés. Én sem fogyasztok sok húst. Nem is szeretem igazán. Imádom tárolásnál újrahasznosítani az üvegeket. A turi is tökéletes opció. Ott lehet csak igazán vintage hatású darabokat találni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon hasznos poszt volt, a vászon táskára, illetve a bevásárló kosárkára nekem is át kellene állnom és a hálós szütyőkre is, mert nem akarok annyi nejlont használni. Szelektíven gyűjtjük a szemetet, turizok, mi is befőttes üvegeket, jégkrémes dobozakat újra felhasználjuk :) húst azt mondjuk mi sokat eszünk, a tej az, amiből kevesebb fogy. Vízzel is próbálunk spórolni, de még van hová fejlődni.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon hasznos poszt! Mi is igyekszünk figyelni a dolgokra: szelektív hulladékgyűjtés, tárgyak újrahasznosítása, vászon táska stb. Vannak műanyag dobozaink, amiket addig használunk, amíg semmi bajuk. Ruhákat nem igazán veszek, cipőt sem nagyon, amik vannak, addig használom, amíg lehet, majd például konyharuhának vagy törlő, takarító rongynak használom tovább.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amilyen akkor voltam

Minden vámpírok atyja

Dream könyvek