Hiron Ennes - Pióca

 Sziasztok!

Aki ismer tudja, hogy horrorfilmeket nem igazán nézek, mert én vagyok az az ember, aki a saját árnyékától is képes megijedni utána, azonban furcsa módon a könyveket nagyon szeretem ebben a műfajban is. 

Így történt hát, hogy 2023 utolsó, és 2024 első könyve nálam Hiron Ennes - Pióca című könyve volt, melyben az elbeszélő egy gazdatesteket orvosként használó parazita. 


 Elképesztő, hátborzongató, gótikus horror, ami kicsit inkább fantasy, de leginkább bizarr. Ettől függetlenül pedig elképesztően egyedi és különleges, telis-tele értékes gondolatokkal, ami meg is látszik a könyvből kilógó post-it mennyiségén. (A bejegyzés végén a kedvenc idézeteimről láthattok majd egy rövid kis videót, vagy megtaláljátok TikTokon a @gina.virag1 profilomon.)
Már eleve a borítója megfogott, nagyon szépen és kreatívan van kivitelezve, és totálisan meg is mutatja, hogy miről lesz szó benne. Azonban szerintem korábban nem volt még könyv, amivel ennyire lassan haladtam volna, és egyáltalán nem azért mert nem tetszett, hanem mert sokszor kellett emésztenem az olvasottakat. Eleve a könyv világa is lassan indult be, mégis nagyon vártam, hogy ebből a furcsa történetből mi alakul majd. 
Meglepő volt, hogy a könyv közepén derült ki az elbeszélő neme is, és nekem nem is volt emiatt hiányérzetem valamiért, ez viszont a könyv végével kapcsolatban nem mondható el. 
Sokféleképpen értelmezhetőek bizonyos dolgok a kötetben, sokszor nem is tudtam eldönteni, hogy mi is a valódi a könyv világában és mi nem, valójában számos esetben szerintem az olvasóra is van bízva, hogy mit gondol. 
Nem sűrűn olvasok ilyen témájú könyveket, és mivel bőven van benne body horror, nem is hiszem, hogy mindenkinek való lenne, de szerintem nagyon jó volt, nekem igazán tetszett. A Pióca az író első könyve , de biztos vagyok benne, hogy ha lesznek új könyvei, azokat is olvasni fogom. Hiron Ennes egyébként maga is orvostanhallgató, ennek tudatában pedig nekem még jobb volt olvasni az általa leírt sorokat. 

Fülszöveg:
"Az emberi civilizáció északi peremén, egy világtól elzárt kastélyban váratlanul meghal a báró orvosa. Utódjának kell megfejtenie a rejtélyt: hogyan tudta az Intézet elveszíteni a sok teste közül az egyiket. 
A Tartományközi Orvosi Intézet évszázadokon keresztül úgy biztosította növekedését, hogy megtelepedett az ifjú elmékben, és doktorokat faragott belőlük, idővel lecserélve minden emberi gyógyítót. Az Intézet azért létezik, hogy segítse az emberiséget: gyógyít és vág, egyengeti és megóvja a fajt az apokaliptikus borzalmaktól, amelyeket őseik a világra szabadítottak. 
Most azonban a fagyott északon az Intézet gazdateste riválisra bukkan az evolúciós lépcső legtetején. Egy parazita terjed a báró kastélyában, mely eleve egy titkokkal, hazugságokkal, erőszakkal és félelemmel teli, sötét verem. Találkozásuk pedig szörnyű háború kitörésével fenyeget, melyben akármelyikük is győz, az emberiség veszíteni fog. 
Hiron Ennes díjnyertes bemutatkozó regénye őrült gótikus horror, melyben China Miéville szürreális stílusa találkozik Gerald Brom hátborzongató képi világával. "



Megjegyzések

  1. Na még egy könyv megy az olvasási listámra. :) nagyon jó ajánló lett!

    VálaszTörlés
  2. Már a megjelenése előtt is kívánságlistáztam a könyvet, mert megfogott a fülszövege és a borítója. Jó látni, hogy mást is érdekelt ez a könyv, úgyhogy köszönöm, hogy írtál róla! :D Fel is veszem az Éves tervek közé a Molyon, meghoztad hozzá a kedvet, hogy előrébb vegyem.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ajánló lett. Még nem hallottam róla, de mindenképpen érdemes lehet elolvasni.

    VálaszTörlés
  4. Én sem szoktam horrort nézni, nem szeretem, így a könyvet sem olvasnám el szerintem😬

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó könyv lehet a leírás alapján. A horror a könyvek terén is nagyon megmozgatja a fantáziám:3

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amilyen akkor voltam

Minden vámpírok atyja

Dream könyvek